Vad händer med cheerleadingen??

Heeeje...jag tänkte att jag skulle förklara lite vad som hände med cheerleadingen, det har nämnligen varit lite fram och tillbaka med det. Från allra första början så hade jag, Fanny och Titti valt cheerleading kursen, vilken innebar att vi endast skulle vara med och lära oss grunder, men de som endast har kursen får typ sitta brevid och kolla på, coachen kollar inte ens åt deras håll!! I alla fall, jag och Fanny bestämde oss för att gå på try-out för Coed-laget, så vi gick dit på kvällen så kollade hon vad man kunde osv. Efter den långa träningen så får vi reda på att vi är med i laget, bara det att vi är med i All girl-laget och inte coed, eftersom det laget redan var fullt, vilket coachen glömt nämna.  Jag och Fanny tog då ett snabbt beslut och tackade nej till våra platser. Vi ångrade oss och gick dit igen och frågade om vi kunde få vara med i alla fall, det fick vi också. Så vi gick på alla 3,5 h långa träningar, som är de mest oeffektiva jag någonsin varit med om, jag överdriver inte! Hade den varit effektiv hade man lätt hunnit med allt vi gör på en träning på 1,5 h eller mindre... Matcherna är 3 h långa och sen är vi där 2 h innan de börjar så vi spenderade alltså 5 h varje lördag på matcherna... Det är kul en gång men att göra det där varje lördag asså nej inte något jag vill... Tänk alla dessa timmar PLUS 8-9 h totalt i veckan för att ta oss dit och hem! Vi insåg nu den sista veckan att detta är alldeles för mycket tid som går till spillo på att inte göra någonting. Dessutom känner jag inte riktigt att jag gillar ccoachen sätt att lära ut på eller sättet hon behandlar andra. En coach ska uppmuntra och utmana sitt team och inte se ner på dem eller vara rentav elak.  Jag och Fanny har alltså tagit beslutet att sluta i cheeren, coachen blev inte jätteglad tror jag, menmen jag tänker inte låta en sådan person ta energi från mig när jag är här i ett år för att ha kul! Så var det med det och nu vet ni hur det ligger till! 😊

 
Kalifornien | |
#1 - - Pappi:

HELT rätt beslut tjejer!
Fundera inte på det mer....
Kram

#2 - - Per:

Så som du beskriver det så tycker jag det känns som rätt beslut! Lägg den energin på bättre saker! :)

#3 - - Barbro:

Läser ju hos dej också Jennifer fick namnet på din blogg av Fannys Mamma. Tacksam för det och så kul att följa er. Ni gjorde helt rätt bra att ni hade mod att tala om det för ledaren . Go girls. Hälsa min docka Fanny. Kram från hennes Farmor.

Svar: Hej! Gud vad roligt att höra att du läser min också! ja det känns som om det var rätt beslut! Det ska jag göra. Kram på dig
Jennifer Dise

Upp