Tjejen med beslutsångest

Hejhej bloggen! Har äntligen kommit i underfund med varför jag alltid har beslutsångest, min kära pappa berättade idag på restaurangen att det beror på att jag är tvilling, alltså stjärntecknet tvilling! Yes, så är det, hör och häpna. Nu tror ni jag har blivit knäpp men jag tror typ på detta, har aldrig trott på sådant "trams" innan! Ska berätta historien från början! Min pappa var tillsammans med en tjej som hette Anna för några år sedan och när vi var inne i en affär så skulle jag välja mellan två olika klädesplagg... Jag fick panik och visste inte vad jag skulle välja, jag hade alltså beslutsångest. Detta hände inte bara en gång utan i princip dagligen i olika situationer. Pappa tyckte jag var fruktansvärt jobbig och blev lite småirriterad varje gång, kan jag ju förstå haha inget val mellan liv och död direkt. I vilket fall så sa Anna till pappa senare att han inte får bli arg på mig eftersom jag är tvilling och behöver lugn och ro för att kunna välja, för annars får jag panik och kommer ångra mitt val i slutändan. Tvillingen har liksom två olika viljor skulle man väl kunna säga. Upp till bevis tänkte väl pappa, så han testade att ge mig tid att tänka nästa gång och det funkade... dessutom varje gång jag hade köpt något  eller gjort något annat som jag hade haft beslutångest med så ångrade jag mig oftast och var missnöjd med resultatet, men den här gången så var jag nöjd och sa ingenting om att jag ångrade mig! Jag kan verkligen se nu att detta måste stämma, för jag är alltid sådan, jag frågar alltid pappa "Ska jag verkligen köpa detta, tycker du det, eller ska jag vänta?", eller "vilken maträtt ska jag ta, den eller den?", på nationella proven i engelska och svenska så skriver jag alltid två olika texter och vet aldrig vilken jag ska välja... Asså detta är sjukt det stämmer verkligen in! Fråga bara Fanny och pappa nu när vi äter på restaurang varje dag, jag har alltid minst två maträtter jag väljer mellan och har jag inte hunnit välja klart innan kyparen kommer får jag panik och vet inte vad jag ska säga och ber dem beställa först! Pappa berätta att han sedan Anna konstaterade detta för honom tänkt på det och jag kan verkligen komma ihåg alla stunder då han gjort detta medvetet, suttit och diskuterat med mig osv. Haha asså sjukt egentligen! Men när vi väl har fått den tid vi behöver för att göra valet så håller vi fast vid det, då är vi nöjda. Så nu får jag be er mina vänner att ge oss tvillingar lite tid när det kommer till att välja hehe! 
 
Ojoj nu blev det ett oändligt långt inlägg, men tycker ändå det var lite kul att veta och ja jag tror verkligen på det! Vi hade i alla fall en väldigt trevlig middag och maten var gudomlig, denna gången stod valet mellan en sallad eller en god laxbit... Men eftersom jag fick god tid på mig så blev det rätt val definitivt en god lax! Haha dog lite när vi hade beställt in en cheesecake till efterrätt och Fanny frågar "Asså är det typ ost i denna eller?" - " Fanny seriöst CHEESEcake! Verkligen en Fannykommentar! Du är för söt!
 
 
Puss & Kram 
 
 
 
 
Kalifornien | |
#1 - - Pappi:

Love you min lilla tvilling <3

#2 - - olivia:

Hahah det där med tvillingen känner jag igen mig, jag har beslutsångest för allting! Det kan vara typ när man står i affären och väljer mellan två glassar eller vad som helst! :D

Svar: Ja precis! Är verkligen sjukt fascinerad av detta! haha
Jennifer Dise

#3 - - Mammi:

Nu när jag läser det så inser jag att det nog stämmer väldigt bra 😊 men bara du får lite tid så vet du ju precis vad du vill!!! Älskar dig gumman ❤💗❤

Upp