Dröm vs verklighet

Måndagar är verkligen back to reality! Från Torsdag till Söndag lever man som i en dröm, men som jag och Fanny konstaterade i morse; när man kommer tillbaka till skolan på måndagar och behöver gå upp klockan 05.45 så känns det verkligen som de där fyra dagarna innan bara har varit en enda lång dröm...Det är som om man lever två helt olika liv, ett liv i skolan med långa dagar och plugg, sen kommer helgen med festande, lyxig mat och underbara människor! Men man behöver väl lite verklighet ibland så man uppskattar det goda i livet, haha filosofen talar... 
 
Jag blev såååå irriterad på min Fitness Lab tränare idag... Jag är typ den enda i klassen som springer när vi ska springa och som alltid gör mitt bästa och det vet han! Han anklgade mig för att ha fuskat och gjort 20 armhävningar istället för 25, men jag gjorde verkligen 25! Varför skulle jag fuska när jag ändå är där för att träna?! Gaaah han va så irriterande, alla bara skratta för de såg att jag blev arg..."Is that how you count in Sweden, 25 is the same as 20 höhö" jag vet att han skoja men blööö blir så irriterad hehe... antar att det är de han vill för att han ser att jag blir taggad och kör hårdare då haha.
 
Min engelska lärare är även hon sååååå jobbig, dessa uppgifter fick jag i eftermiddags av henne för att göra tills på onsdag: (jomen visst ge mig allt du har bara, jag har ju verkligen inga andra lektioner)
 
1. WAE Ch. 13 (pp. 210-229): Read carefully and do practices 1A, 2A, 3A 3B, 4A, 5A, 6A, 7A, 8A, and Editing Practice (p. 229). 

2. Review  handouts "Essay Basics," "Essay Structure and Thesis Statement", WAE Ch. 4 & Appendix A, and watch 
Transition Words and Phrases,  How to Write an Introduction Paragraph,  How to Write a Conclusion Paragraph,  and How to write a conclusion for your essay writing assignment on Wed (Oct. 9). 

3. Do practices on Transition words and phrases: http://www.oupcanada.com/higher_education/companion/literature/9780195425154/eng_135/quiz_transitions.html

4. QSSRW pp. 202-203

5. Journal #7: Write a four (or five, if necessary)-paragraph essay on the following topic. (due Wed. Oct. 9)
Agree or disagree: A person who cheats as a student is likely to cheat in business as well. Give reasons to support your ideas and examples if you have them.
 
Men duktig som jag är gick jag raka vägen till starbucks, köpte mig min vanliga Chai-latte och pluggade på, så nu är jag i alla fall klar med min essay och alldeles strax klar med Business läxan! 
 
 
Hoppas ni haft en bra dag, nu ska jag gå och lägga mig i min underbara säng och SOVA!!!! 
 
Puss&Kram
 
 
 
 
 
Kalifornien | |
Upp