En liten frågestund?

Hallå! Nu är det såhär att jag fått ganska många frågor om hur det är här i USA och vilka kostnader som finns osv, jag vill så gärna dela med mig av det, så jag tänkte att det är lättare om jag skriver ett litet inlägg där jag svarar på alla frågor på en och samma gång... så nu får ni faktiskt ta och ställa många frågor så jag vet vad jag ska skriva om haha! Har även fått lite frågor om kost&träning, så ni kan helt enkelt fråga i princip vad ni vill så svarar jag förhoppningsvis på det! Roligare om jag faktiskt kan skriva om sådant ni som läser vill veta än att jag bara sitter och babblar på om ingenting :) 
 
Nu sitter jag här i min säng i LA och ska snart sova eftersom jag ska upp 5.45 imorgon igen och kommer hem runt 00.45 på natten, så det blir en lång dag... För några minuter sedan satt jag till och med och övervägde om jag skulle ut idag eller inte, för tisdagar är tydligen en av de roligaste dagarna att gå ut på här i LA... men jag insåg att jag inte kommer palla det, så får spara mig tills på torsdag istället! Så nu håller Fanny, Titti och Jasmine på att göra sig i ordning... ååh jag vill ju med egentligen, hade jag slutat när de andra slutar imon såå hade jag lätt följt med, men att jag ska vara uppe i ett dygn, nää, då blir ingen glad vill jag lova! 
Nu babblar jag igen... aja godmorgon på er, god natt till lilla mig och ha så kul på klubben utan mig tjejor! 
 
 ❤ ❤ 
 
 
 
 
Kalifornien | |
#1 - - Emma:

1. När brukar du gå upp på morgonen och gå och lägga dig på kvällen?
2. Hur lång tid tar det att ta sig till skolan och hur tar ni er dit?
3. Vad brukar du äta till lunch på skolan och tar du med dig matlåda?
4. Kan du ite ta kort på er lägenhet så man får se hur ni bor :)?
5. Vilken lektion är roligast på collage?
6. Är det lätt att ta kontakt med de andra eleverna i skolan? T.ex vid lunchrasterna eller lunchar du ihop med tjerna du bor ihop med?
7. Hur mycket och vad tränar du i veckan?
8. Är det lätt att äta nyttigt och hälsosamt i USA?
9. Hur lägger ni ihop matinköp och hushållsartiklar? Delar ni ekonomiskt på allt eller köper var och en sitt?
10. Vad är bäst med att bo i Kalifornien och vad saknar du mest från Sverige?

Kramkram :)

#2 - - Emma:

Hej igen ;)
1. Hur mycket har din resa hittills kostat?
2. Vem har stått för alla kostnader?
3. Hur mycket är hyran på och vem betalar den?
4. Hur tänker du kring mat och kost :)? Är du väldigt hälso och träningsmedveten?
5. Vad brukar du äta till frukost?
6. Hur tänker du kring alkohol och festande :)?
7. Har du några "regler" ang kost och träning? T.ex inte äta efter kl 18 undviker visst livsmedel helt?
8. Vilken träning rekommenderar du om man vill få synligare muskler och minska fettprocent?
9. Hur ofta och vad tränar du nu i USA?
10. Vilka råd har du för att hålla kost och träning hälsosam och inte hamna i en ätstörning eller ångest av viss mat?


Kramkram!

#3 - - Anna:

1. Favorit bok/böcker)
2, Favorit film/filmer?
3. Vilka bloggar läser du?
4, Vilken typ av tjej var du på gymnasiet? Lugn,vild, säker i dig själv :)?
5. Om dina föräldrar inte bor ihop bodde du växelvis hos din mamma och pappa :)?
6. Har du bra kontakt med dina syskon, familj och släkt?
7. Vilka är dina tips om känner sig lite nere, ledsen eller har ångest?
8. Har du haft något extra jobb under gymnasietiden eller t.ex lov?
9. Skriver du dagbok eller liknande?
10. Favoritträning:)?

#4 - - Maya:

1. Hur mycket sparade du innan du åkte iväg?
2. Är det lätt att klara sig utan bil i L.A?
3. Är det lätt att komma in på klubbarna som mindreåring?
4. Hur mycket betalar ni för eran lägenhet?

#5 - - Evelina:

Du har verkligen en jätte fin kropp!
1. Hur lång är du?
2. Vad väger du?
3. Vilka sporter har du gått i?
4. Favorit tvprogram?
5. Favorit låt/låtar :)?

#6 - - Anonym:

hur mycket tror du att resan kommer gå på med allt fickpengar, skola, böcker, lägenhet ja allt :) Vett att de kanske är svårt att svara på så här i början men skulle vara väldigt kul att veta då jag själv funderar på något liknade :)''1

#7 - - Anonym:

Kände du alla dina "rumskamrater" som du bor med nu sen innan?
Hur gjorde ni för att få lägenheten som ni bor i, för jag vet att det är ganska dyrt om jag har rätt.. Jag ska nämligen läsa i SMC nästa år och eran lägenhet verkar ju vara helt underbar, skulle gärna vilja bo på ett liknande ställe, men jag känner ingen där och ingen här om vill plugga där som kan vill dela lägenhet med mig. Skulle verkligen uppskatta ifall du sa hur ni gjorde! Underbar blogg btw!

#8 - - Anonym:

1. Din, dina förebilder?
2. Snyggaste tjej och killen?
3. Äter du några kosttillskott lr vitaminer?
4. Hur har din allergi och astma påverkat dig?
5. Har du råkat ut för något allergichock någon gång? Vad hände isf?
6. Du lägger ut jätte fina bilder! Skulle du inte kunna lägga ut fler träningsbilder från gymnastiken och cheerleadingen :) Hade varit roligt att se.
7. Favorit citat?
8. Gur länge har du haft din tatuering och piercing i tungan?
9. Favoritresemål?
10. Något du inte kan vara utan?

#9 - - Emmy:

1. Vad brukar du äta under en dag och på vilka tidpunkter?
2. Om du är sugen på något gott och vill "unna" dig vad blir det oftast då?
3. Någon ful ovana ;)?
4. Någon tvångstanke?
5. Något beroende?
6. Vad vill du jobba med i framtiden?
7. Viktigaste egenskapen hos en vän?
8. Det bästa och mindre bra med L.A?
9. Skall du åka hem något till Sverige eller kommer dina föräldrar och hälsa på?
10. Hur ofta pratar du med din familj och vänner i Sverige?

Upp