Svar på tal!

Tänkte jag skulle svara på en kommentar jag fick från Daniela "låter riktigt bra! kan du berätta lite varför du är där och vilken skola du ska gå i och hur du bestämde dej för det? :)"
 

Hmm...Alltså varför jag är här i USA är ju för att plugga, men framför allt för att komma i från lilla Sverige och upptäcka en annan del av världen. I det tredje året i gymnasiet visste jag inte vad jag ville göra efter studenten (som jag tog i våras), därför bestämde jag mig för att hitta på något roligt istället för att bara sitta hemma och leta jobb... Jag har alltid drömt om att flytta utomlands och speciellt till USA. Egentligen ville jag flytta till New York först, men bestämde mig senare för att Kalifornien var ett bättre alternativ när de gäller skola, boende och pengar! 
 
Skolan jag precis börjat på heter Santa Monica College det är en komunal skola och de har som princip att ungefär alla kommer in som ansöker till skolan, vad jag har hört... Skolan är jättestor och det är människor överallt från olika delar av världen. 
 
Jag har som sagt alltid haft det som en dröm att flytta utomlands och plugga, men det var faktiskt när min kära vän Nathalie bestämde sig för att ta ett år i gymnsaiet och börja i High School som jag faktiskt tog tag i det och började söka till skolan, jag bestämde mig redan förra sommaren att jag ville ansöka... så jag var ute i väldigt god tid, så jag skickade in min ansökan i Januari redan och i april var det sista ansökningsdatumet! Men det var i alla fall så jag bestämde mig för att åka hit! Och jag kan bara säga GÖR DET! jag har bara varit här i en månad men jag älskar det och börjar redan känna att tiden bara flyger iväg! Man kommer sakna vänner och familj, men man får tänka att det bara en liten del av sitt liv! Hoppas du fick svar på det du undrade! Kram 
Kalifornien | |
#1 - - daniela:

låter jätteintressant, ska bli kul att läsa om hur din tid där blir :)

Upp