KOST & TRÄNING

FRÅGA
Hej Jennifer! 
Du verkar leva ett toppen liv i L.A (Avis ;)) 
Du har så himla fin och vältränad kropp! Får jag fråga hur lång du är och vad du väger? Skulle du inte snälls kunna skriva ett inlägg om kost och träning :)? Hur och vad du äter och hur ofta du tränar :) Gärna vad du föredrar och träna och vad du anser ger bäst resultat. Gärna frukost, middags och mellanmålsförslag. Påverkar dagens skönhetsideal dig mycket och tänker du mycket på vad du äter? Ja det blev en hel del frågor ser jag, haha ;) Hoppas att du har lust att svara på dom :) Härlig blogg Föresten! 

Kramar
 
SVAR:
Vet inte riktigt vart jag ska börja...men TACK, tack så himla mycket, blir jätteglad av att höra det! Jag är väl ingen expert på vad man ska äta och hur man bör träna, men i alla fall har träning alltid varit en del av mitt liv. Jag ska försöka lägga upp det så enkelt som möjligt...
 
Först och främst vill jag säga att jag tror inte att det finns något rätt eller fel direkt när de kommer till hur man ska gå ned i vikt. Jag tror inte på att en diet är bättre än någon annan. Jag tror att det handlar om vad som passar just för dig, dvs. det som fungerar för mig kanske inte fungerar för dig. Men för att ta reda vad som är bra för just dig, så måste du testa dig fram! 
 
Kost:
Jag skulle inte rekommendera att du börjar med att utesluta allt. Jag har alltid levt i tron om att det är viktigt att få i sig lagom utav allt, jag säger inte att jag alltid har följt det, men jag tror det är bra att tänka så. Jag har alltid varit en gottegris, men bestämde mig för att ändra på mina matvanor förra året! Jag började med att inte äta så mycket kolhydrater, dvs. med att utesluta bröd, pasta, potatis, ris osv. det funkade för min del, för jag får ont i magen om jag äter alldeles för mycket kolhydrater. Så att minska på kolhydraterna och öka proteinintaget tror jag funkar för många! Men jag hade fortfarande problemet med småätande... Det är absolut det värsta, att småäta kan du glömma om du vill gå ner i vikt. Många säger att du ska äta si och så många gånger per dag, och att man ska äta var tredje timma osv... så började jag, men helt ärligt så tyckte jag inte det funkade alls. Jag började istället äta väldigt små portioner och inte heller allt för ofta... Man kommer att gå hungrig i början, men det är precis det du måste känna för att förminska din magsäck. Just nu tänker jag inte jättemycket på VAD jag äter, jag unnar mig en glass då och då, det ända jag har i baktanken är att jag måste förbränna mer än vad jag stoppar i mig! Jag är en sådan person som måste ha allt eller inget, jag kan inte bestämma mig att jag får äta godis ibland för då vet jag att jag kommer ta den där extra godisen när den inte behövs... så för mig blev det godisförbud som gällde! Jag äter alltså inte godis, chips, bakelser osv. däremot glass unnar jag mig ibland nu på senare tid! Men samma sak där, det handlar om dig själv, så för dig kanske det funkar att äta onyttigt en gång i veckan, så det är helt upp till dig själv! 
 
Träning:
Träning har jag alltid hållt på med, jag älskar att träna, det får mig på bra humör och jag släpper alla jobbiga tankar! Jag har tränat gymnastik sedan jag var liten och det är jag grymt glad för, eftersom du får in träningen som en rutin, du har en bestämd tid du ska dit och du måste liksom vara där för att lyckas. Så gymnastiken har hjälpt mig grymt mycket när de kommer till att bygga muskler och få in träning i vardagen! Däremot om du vill gå ned i vikt så tror jag att det bästa sättet är löpning, spring,spring,spring! Sätt på musik spring till 8-10 låtar, du behöver inte springa snabbt, ta det i din takt, men jag tror verkligen det är de bästa sättet att föbränna fett på! 
 
Jag tror inte att jag är det bästa idealet när det gäller kost och träning, men jag äter inte jättemånga mål per dag, det kan vara 3-4 gånger per dag... jag är rätt noga med att inte stoppa i mig massa onödiga saker. Jag äter väldigt ofta kycklingsallad för att det är lätt och man blir inte sådär äckligt mätt! Kött äter jag inte alls ofta, däremot Lax äter jag mycket av, det är så himla gott och väldigt bra (vad jag har hört)! Det är viktigt att variera din kost så att du inte äter samma mat hela tiden... 
Frukost: En skål med a-fil, banan, frön och lite kanel på är min favorit och ett glas proviva Mango vid sidan!
Eller en skål med havregrynsgröt, kanel och blåbär. Hoppa över flingor, kör istället hellre på müsli! 
 
Mellis: som mellanmål om du har tillexempel tränat tycker jag om att ta mig en Swebar, de är hur goda som helst och för mig har det funkat! Annars kanske en banan eller lite keso kan räcka. Man får testa sig fram vad man själv tycker om! 
 
Jag har inget speciellt förslag på lunch och middag, det jag kan rekommendera är som sagt att minska på kolhydraterna och ta mer sallad istället! 
 
Skönhetsideal:
Alltså ja, jag tror alla påverkas av det medvetna eller ej, men vi formas utav den miljö vi lever i... Jag tycker det är svinsnyggt när tjejer är smala och vältränade, så självklart strävar jag också efter den kroppen! Jag säger inte att det är något bra, för jag tycker man ska känna sig bekväm i sig själv, vilket jag själv är dålig på. Jag tycker det är ett så himla svårt område det här med skönhetsideal... För vad är egentligen idealet? Jag tror faktiskt att det finns så många olika ideal, vissa killar gillar smala och långa andra gillar kurviga osv... I tidningar är de tjejer som är pinnsmala och det är väl oftast de vi tjejer tror att vi måste vara för att komma någon vart. Innerst inne tror jag egentligen att det är vi själva som ställer kraven, det är vi själva som måste bestämma oss för vad vi vill... Är du lite mulligare och mår inte bra av det, nä men ta tag i det då och ändra på det, eller lär dig att känna dig bekväm, intala dig själv att du är vacker som du är. Eller om du är jättesmal och kanske vill ha lite kvinnliga kurvor, så kanske inte det alltid går, man får inte alltid det man vill ha, så bestäm dig då istället för att berömma dig själv och vara nöjd med dig själv... ja det låter enkelt när man säger det, jag vet väl också att det är sjukt svårt, jag är aldrig nöjd, oavsett om jag går ned i vikt eller inte, men då är det bara dig själv du kan jobba på, DU måste känna dig nöjd, för du utsrålar det som du själv känner. 
 
Haha jag är verkligen ingen expert på detta, men detta är vad jag tror och jag hoppas du fick lite svar på dina frågor! Det är bara att höra av sig om det är något mer du undrar över ! 
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
Kalifornien | |
#1 - - Syster:

:)

Upp