Getting ready

Sådär ja! Idag har jag varit en riktig fixarnisse ska ni veta! Dock känns det ändå som om jag har massa saker kvar att göra, men det viktigaste är att jag har koll på allt i alla fall. Började dagen med en kort liten löptur på bandet, men var alldeles för trött så gick inget vidare alls faktiskt... Men skönt att känna att man rört sig lite i alla fall, just nu tränar jag ingenting gentemot vad jag gjorde innan när jag hade gymnastiken, men jag hoppas jag kan börja i någon sport snart! 
 
Vet ni vad jag gjorde sen, jo sen tvättade jag, åååh vad kul det är... nä fy man uppskattar det alldeles för lite hemma, så pippis tänk på det varje gång mammsen och pappsen tvättar där hemma, för det är inte roligt! Men nu har jag i alla fall rena och fina kläder inför första skoldagen imorgon! 
 
Jag, Linnea och Fanny bestämde oss för att vara lite sådär extra duktiga och betala hyran i förväg, det visade sig att eftersom vi inte har någon amerikansk bank så kan vi inte betala den online. Vi fick därför gå och ta ut pengar för att sedan gå till posten och tillbaka till komplexet för att ge en check istället, bara det att när vi gått hela vägen för att ta ut och tillbaka till posten så är det stängt... typiskt! Här i LA är det liksom inte korta sträckor man får gå när man ska ta sig någonstans, man tror att det är kort, men sen visar sig raksträckan vara flera kilometer lång... menmen vi fortsatte vår promenad vidare till Ralph´s för att handla lite mat som ligger ganska sådär jättelångt bort, fy vad ont i fötterna jag hade alltså! Haha och Fanny den stackaren fick bära sina påsar med sitt skadade finger... Hon skar sig nämligen när hon skulle "skära pasta" som hon sa till Mary och Kate på komplexet haha, och det var verkligen sjukt djupt! Nää nu bara babblar jag på om massa skit...
 
Imorgon är ju som sagt min första skoldag och jag har ju fortfarande inte bestämt mig för vilka kurser jag vill ha. Det är ju lite speciellt här gentemot hur det är i Sverige, så jag står på the waiting pool på Fitness Lab kursen, vilket betyder att jag fortfarande kan komma in, men då måste jag "crasha" lektionen, dvs. att jag går på lektionen och är med utan att jag faktiskt får och sen säger läraren om jag får vara kvar eller inte... så vi får väl se om jag duger för den klassen hehe... Så imorgon ser mitt schema ut såhär: 08.00-09.20 Introduction to Sport Psychology, 09.30-10.50 ESL, 11.15-12.35 Photo, 02.15-03.35 Fitness Lab, 05.30-07.00 Cheerleading! Så imorgon blir det en lång dag med mycket packning, fyra stora böcker, anteckningsblock, träningskläder och en fet systemkamera, oh jaaa jag kommer somna gott imorgon kväll ! 
 
 
 
GOD NATT 
 
 
Kalifornien | |
#1 - - Per:

Lycka till! Och du vet vart du kan vända dig med frågor om "Photo"... :)

Svar: Tack! jajjemen
Jennifer Dise

#2 - - Mammi:

Härligt att höra att tvättandet gick bra :-)
Hoppas du haft en bra första dag i skolan!!! Ser fram emot att läsa hur du haft det Puss o kram från din mammi <3

Upp